• Szukasz informacji?

    Moda, uroda i medycyna to tematy prowadzone na tym blogu przez pasjonatów.


Zdrowa i zbilansowana dieta dziecka

2019-04-07

Jeśli waga Twojego dziecka jest w normie, to musisz dołożyć wszelkich starań, aby tak pozostało. Jeśli jednak tak nie jest, przeczytaj poniższe porady dla rodziców. Dlaczego warto zadbać o kondycję i zdrową dietę swoich dzieci? Badania pokazują, że dzieci, które mają prawidłową masę ciała, są bardziej sprawne, zdrowsze, lepiej się uczą i są bardziej pewne siebie. Są one również znacznie mniej narażone na problemy zdrowotne w dorosłym życiu.

Dzieci, których rodzice zachęcają do aktywności i zdrowego odżywiania, mają większe szanse na utrzymanie odpowiedniej wagi. Poniżej przedstawiamy porady dla rodziców, które pomogą im zadbać o zdrowie i kondycję ich pociech. Oto 5 kluczowych kwestii:

  • Bądź dobrym wzorem do naśladowania;
  • Zachęcaj do aktywności fizycznej;
  • Dostosuj porcje posiłków do wieku dzieci;
  • Spożywajcie zdrowe posiłki, napoje i przekąski;
  • Spędzajcie mniej czasu przed ekranem telewizora, czy komputera;
  • Śpijcie odpowiednią ilość godzin;

Jednym ze sposobów zaszczepiania dziecku dobrych nawyków żywieniowych jest stosowanie ich u siebie. Dzieci uczą się na przykładzie. Możesz zachęcić swoje dziecko do aktywności i dobrego odżywiania się, robiąc to samemu. Daj dobry przykład, wybierając się na spacer lub przejażdżkę rowerem, zamiast oglądać telewizję, lub surfować po Internecie. Zabawa w parku lub pływanie z dziećmi pokaże im, że aktywność może być świetną zabawą. To również doskonała okazja dla wszystkich do wspólnego spędzania czasu. Wszelkie zmiany w diecie i stylu życia dziecka są dużo bardziej akceptowane, jeśli zmiany są małe i dotyczą całej rodziny.

Kolejna porada dotyczy aktywności fizycznej. Dzieci potrzebują przynajmniej 60 min dziennie spędzić na bieganiu, jeżdżeniu na rowerze, graniu w piłkę, czy uprawianiu innych dyscyplin sportowych. Wystarczą także zabawy na placu zabaw, czy spacery. Jednak ważne, aby ruch odbywał się na świeżym powietrzu.

Porady dla rodziców dotyczące tematów dietetycznych zazwyczaj nie należą do najchętniej stosowanych. Mimo to warto zadbać o to, co i ile spożywa w ciągu dnia nasz maluch. Staraj się unikać podawania dziecka zbyt dużych porcji. Niewiele jest wskazówek na temat tego, ile jedzenia potrzebują dzieci, więc będziesz musiał kierować się własnym rozsądkiem. Najlepiej zacząć od małych porcji i pozwolić dziecku poprosić o więcej, jeśli jest jeszcze głodne. Staraj się nie zmuszać dziecka do tego, aby zjadło wszystko, co znajdzie się na talerzu. Jego organizm sam dobrze wie, ile pożywienia potrzebuje. Dzieci, podobnie jak dorośli, powinny jeść pięć lub więcej porcji owoców i warzyw dziennie. Są one doskonałym źródłem błonnika oraz witamin i minerałów.

Zniechęcaj dziecko do spożywania słodkich lub wysokotłuszczowych pokarmów, takich jak słodycze, ciasta, dania typu fast-food, niektóre słodkie płatki zbożowe oraz słodzone cukrem napoje gazowane. Te pokarmy i napoje mają zwykle wysoką kaloryczność i niską zawartość składników odżywczych. Zadbaj o to, aby dziecko otrzymywało większość kalorii ze zdrowszych produktów spożywczych, takich jak owoce i warzywa, oraz produktów, takich jak chleb, ziemniaki, makaron i ryż (najlepiej pełnoziarnisty). I zamień słodzone napoje na wodę. Te porady sprawią, że nie tylko waga Twojego dziecka utrzyma się w normie, ale także jego zdrowie będzie w dobrej kondycji.

Ograniczaj również czas, jaki dziecko spędza na zajęciach, takich jak oglądanie telewizji i granie w gry komputerowe. Nie ma jednej, skutecznej porady dla rodziców, ile to za dużo, ale eksperci twierdzą, że dzieci nie powinny oglądać nie więcej niż 2 godziny telewizji każdego dnia. Poza tym przed snem należy wyłączyć im wszystkie urządzenia elektryczne, aby nie działały pobudzająco na ich oczy. Pomaga to dzieciom w utrzymaniu dobrego stanu snu. Im mniej dziecko śpi, tym większe ryzyko otyłości. Brak snu może również wpływać na nastrój i zachowanie.



KOMENTARZE:

© psouumyslenice.pl - 2019r.